Gry elektroniczne
Gry elektroniczne pełnią dwie podstawowe funkcje dydaktyczną, rozwijającą i zręcznościową, rozrywkową, rywalizacyjną. Funkcje naukowe dedykowane są głównie dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym. Chętnie sięgają po nie maluszki, chociażby ze względu na to, że poprostu dużo się dzieje. Często przemawiają do nas głosem,wydają dźwięk, świecą i niekiedy nawet poryszają się. To sprawia, że dziecko doskonale się bawi i dodatkowo edukuje oraz rozwija zdolności motoryczno - ruchowe.
Może na przykład razem z takimi zabawkami rozwiązywać quizy, odpowiadać na pytania, poznawać kolory, kształty, litery i liczby. Przybierają one formę planszówek, (zawierające pióra mówiące i wskaźniki elektroniczne), platform elektronicznych o różnych kształtach, wzorach i kolorach, (np. globus, mapa świata, szkielet - budowa organizmu człowieka) oraz robotów i pluszaków interaktywnych. Cechuje je różnorodność funkcji, które mają wspólny cel - edukację. Kolejną grupą gier elektronicznych są zabawy sprawnościowe dostarczające dużej dawki rozrywki, zabawy i konkurencji. Zaliczamy do nich przede wszystkim wszelkiego rodzaju roboty, darty (rzutki) elektroniczne oraz konsole.